Regulamin
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy działający w serwisie internetowym prowadzonym pod adresem www.butyikawa.pl, zwany dalej „butyikawa.pl”, „Serwis” lub „Sklep”, prowadzony jest przez APTUS PPU JERZY WICHERT z siedzibą w Lęborku, ul. Zwycięstwa 3, 84-300, Lębork, pod numerem NIP 8411006095, REGON: 770588758, zwanego dalej „Sprzedawcą”.
2. Biuro Obsługi Klienta butyikawa.pl (BOK) jest dostępne w dni robocze od 12:00 do 17:00, infolinia: +48 510 931 404, e-mail: kontakt@butyikawa.pl.
3. Aby korzystać ze Sklepu, system teleinformatyczny użytkownika musi spełniać następujące minimalne wymagania techniczne: posiadać dostęp do Internetu, posiadać zainstalowaną przeglądarkę Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari lub Opera w aktualnej wersji, posiadać włączoną obsługę JavaScript i cookies.
§ 2. Zawarcie transakcji i realizacja transakcji w Sklepie
1. Klienci mogą dokonywać zakupów w Sklepie zarówno po założeniu konta, jak i bez rejestracji. Rejestracja wymaga wypełnienia formularza online dostępnego na stronie Sklepu.
2. Informacje zawarte na stronach Sklepu, w tym opisy produktów, ich parametry techniczne oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
3. Przed potwierdzeniem zakupu Sklep udostępnia Klientowi następujące informacje:
- szczegółowy opis produktu i jego cechy;
- całkowitą cenę zamówienia oraz koszty dostawy;
- sposób i termin płatności;
- sposób i termin realizacji zamówienia.
4. Zamówienia są składane poprzez formularz dostępny na stronie Sklepu. Klient podaje w nim:
- imię i nazwisko lub nazwę firmy;
- adres e-mail;
- numer telefonu;
- NIP (jeśli dotyczy);
- adres dostawy.
5. Klient składa zamówienie po zapoznaniu się z Regulaminem i wskazanymi informacjami, które są prezentowane elektronicznie w trakcie składania zamówienia. Wyrażenie woli zawarcia umowy następuje poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma e-mail potwierdzający przyjęcie zamówienia.
6. W Sklepie istnieje możliwość zapłaty za zakupione towary:
- za pobraniem - Płatność za pobraniem oznacza, że po złożeniu zamówienia towar zostanie wysłany, a płatność nastąpi przy odbiorze przesyłki.
- przelewem tradycyjnym - W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, numer konta do wpłaty jest przesyłany w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia. Płatność przelewem tradycyjnym oznacza, że realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę.
7. Klient ma obowiązek podać aktualny i dokładny adres dostawy oraz prawidłowy numer telefonu kontaktowego. W przypadku, gdy dane te są błędne lub niepełne, Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienia w jego dostawie.
8. Sklep może wstrzymać realizację zamówienia, jeśli pojawią się wątpliwości co do poprawności podanych przez Klienta danych. W takim przypadku Sklep niezwłocznie kontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia.
9. Aby dokonać zmian w zamówieniu (po jego złożeniu), zmienić dane do faktury bądź adres do wysyłki, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta butyikawa.pl:
infolinia: +48 510 931 404, e-mail: kontakt@butyikawa.pl.
§ 3. Ceny produktów w Sklepie
1. Ceny na stronach Sklepu są podawane w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Zamieszczone przy oferowanym produkcie nie zawierają kosztów przesyłki.
2. Cena obowiązująca dla zamówionego produktu to ta, która widnieje przy produkcie na stronie Sklepu w momencie składania zamówienia przez Klienta. Taka sama cena jest również wyświetlana w koszyku zamówień obok wybranego produktu.
3. Określenie „Najniższa cena z 30 dni przed obniżką” umieszczone przy produkcie oznacza informację o najniższej cenie brutto wyrażonej w złotych polskich tego produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki ceny tego produktu albo w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki, jeśli dany produkt oferowany jest do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni.
4. Całkowita wartość zamówienia, uwzględniająca koszty produktów oraz dostawy zgodnie z tabelą opłat, jest prezentowana podczas składania zamówienia w Sklepie po wybraniu przez Klienta preferowanej metody dostawy i płatności.
§ 4. Wysyłka zamówienia
1. Sklep gwarantuje dostarczenie produktów bez wad.
2. Towary są wysyłane za pośrednictwem firm kurierskich: GLS, InPost lub do paczkomatów InPost. Koszty dostawy są określone w zakładce „Koszty dostawy”.
3. W przypadku zamówienia kilku produktów, zamówienie jest pakowane w jedną przesyłkę.
4. Do przesyłki dołączona jest instrukcja odstąpienia od umowy oraz formularz zwrotu.
§ 5. Dowód zakupu i faktura
1. Do każdej przesyłki dołączany jest dokument księgowy w wersji papierowe potwierdzający zakup, stanowiący dowód zakupu.
2. Klient ma obowiązek podać wszystkie niezbędne dane do prawidłowego wystawienia faktury VAT:
- imię i nazwisko/nazwa firmy;
- adres zamieszkania/siedziby;
- NIP (dla firm);
- numer zamówienia;
- adres kontaktowy.
3. Faktury są wysyłane w wersji elektronicznej za pośrednictwem e-mail. Chcąc zmienić dane do faktury bądź adres do wysyłki po złożeniu zamówienia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
§ 6. Odstąpienie od umowy - zwroty
1. Na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (z późniejszymi zmianami), konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość (np. przez Serwis lub telefonicznie) bez podawania przyczyny. Może to zrobić w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki przez siebie lub osobę przez niego wskazaną. W przypadku zamówień dostarczanych w kilku przesyłkach, termin ten liczy się od dnia odbioru ostatniej z nich.
2. Konsument ma prawo odstąpić od umowy, składając stosowne oświadczenie. Może to zrobić osobiście w siedzibie Sklepu Buty i Kawa przy ul. Zwycięstwa 3, 84-300 Lębork, przesyłając pisemne oświadczenie na ten sam adres lub kontaktując się drogą elektroniczną pod adresem e-mail: kontakt@butyikawa.pl.
3. O zachowaniu 14 dniowego terminu decyduje data nadania przesyłki zawierającej oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub data wysłania oświadczenia drogą elektroniczną.
4. Konsument nie jest zobowiązany do podania przyczyny odstąpienia od umowy w składanym oświadczeniu.
5. Przykładowy formularz odstąpienia od umowy jest dołączony jako załącznik do niniejszego Regulaminu. Jego wykorzystanie nie jest konieczne – konsument może przygotować własne oświadczenie. Papierowa wersja formularza jest również dołączana do zamówienia.
6. W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu produktów na adres: Buty i Kawa, ul. Zwycięstwa 3, 84-300 Lębork jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie.
7. W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, bezpośrednie koszty zwrotu produktów pokrywa Klient.
8. Jeżeli Klient odstąpi od umowy, Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu wszystkich otrzymanych płatności, w tym kosztów dostarczenia zamówionych produktów, nie później niż w ciągu 14 dni od momentu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Zwrot nie obejmuje dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez Klienta innej, droższej formy dostawy niż najtańsza opcja oferowana przez Sklep.
9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do czasu otrzymania produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Jeśli zwrócony towar nosi ślady użytkowania wykraczające poza standardowe sprawdzenie jego cech i funkcjonalności, Sprzedawca dokona zwrotu należnej kwoty, pomniejszonej o wartość wynikającą z jego zmniejszonej wartości.
11. Jeżeli Klient zdecyduje się na droższą metodę dostawy niż najtańsza dostępna opcja oferowana przez Sklep, w przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci koszty dostawy wyłącznie do wysokości najtańszej dostępnej opcji wysyłki.
12. Zwrot środków nastąpi przy użyciu tej samej metody płatności, jakiej Klient użył podczas zakupu, chyba że wyrazi on zgodę na inną formę zwrotu, która nie generuje dla niego dodatkowych kosztów.
§ 7. Reklamacje
1. Jeżeli towar nie jest zgodny z umową, Klient ma prawo do roszczeń wynikających z rozdziału 5A ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. wraz z późniejszymi zmianami. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, jeśli ujawni się ona w ciągu dwóch lat od dostarczenia produktu do Klienta, chyba że określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności do użycia jest dłuższy.
2. W razie ujawnienia braku zgodności towaru z umową w powyższym terminie, Klient może złożyć reklamację. Reklamacje można składać w poniższy sposób:
- pisemnie na adres: Buty i Kawa, ul. Zwycięstwa 3, 84-300 Lębork;
- mailowo na adres: kontakt@butyikawa.pl;
- telefonicznie pod numerem telefonu +48 510 931 404.
3. Składając reklamację, Klient powinien podać następujące informacje: swoje imię i nazwisko, adres, dane umożliwiające identyfikację zakupu (np. login, numer zamówienia, datę transakcji), szczegóły dotyczące reklamowanego produktu oraz przyczynę zgłoszenia, a także dane kontaktowe do dalszej korespondencji.
4. W reklamacji Klient powinien wskazać przyczynę reklamacji, czyli opis niezgodności towaru z umową, oraz określić swoje oczekiwania wobec Sprzedawcy – może to być naprawa, wymiana na nowy produkt, obniżenie ceny o wskazaną kwotę lub odstąpienie od umowy na zasadach określonych w art. 43d i 43e ustawy o prawach konsumenta.
5. Reklamacje są rozpatrywane najpóźniej w ciągu 14 dni od daty złożenia reklamacji. Jeśli w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji Klient nie otrzyma od Sprzedawcy odpowiedzi dotyczącej jej rozpatrzenia, uznaje się, że reklamacja została zaakceptowana w całości i Sprzedawca zobowiązuje się do realizacji żądania Klienta.
6. Reklamowany produkt z numerem konta bankowego, na który zostaną zwrócone koszty odesłania reklamowanego produktu oraz cena produktu w przypadku uwzględnionego żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, należy przesłać na adres: Buty i Kawa, ul. Zwycięstwa 3, 84-300 Lębork.
7. Jeżeli Sprzedawca nie uzna reklamacji Klienta lub w przypadku innych sporów, Klient oprócz możliwości dochodzenia swoich praw na drodze sądowej ma prawo skorzystać z pozasądowych metod rozwiązywania sporów, takich jak:
- złożenie wniosku o wszczęcie postępowania dotyczącego pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zgodnie z ustawą z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, np. do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej;
- zwrócenie się o pomoc do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów w celu ochrony swoich interesów;
- skorzystanie z bezpłatnej pomocy organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, takich jak Federacja Konsumentów.
8. Wszystkie powyższe metody rozwiązywania sporów mają charakter dobrowolny i wymagają zgody obu stron.
9. Klient ma możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr, aby zgłosić i rozstrzygnąć spór ze Sprzedawcą drogą elektroniczną.
10. Klienci mogą uzyskać szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Dodatkowe informacje dostępne są również na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod następującymi adresami: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
§ 8. Ochrona danych osobowych
1. Sprzedawca pełni rolę administratora danych osobowych użytkowników Sklepu. Dane te są przetwarzane w celu umożliwienia korzystania ze Sklepu, zawierania i realizacji umów sprzedaży, a także wypełniania obowiązków prawnych spoczywających na Sprzedawcy oraz realizacji jego uzasadnionych interesów.
2. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia oraz realizacji umowy sprzedaży w Sklepie.
3. Użytkownik ma prawo do wglądu w swoje dane, ich modyfikacji oraz żądania usunięcia.
4. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności, dostępnej w zakładce „Polityka Prywatności” na stronach Serwisu.
§ 9. Postanowienia końcowe
1. W kwestiach, które nie zostały uregulowane w niniejszym Regulaminie, obowiązują przepisy prawa, w tym w szczególności Kodeks cywilny, ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Dla jasności i przejrzystości przyjmuje się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie narusza ani nie ogranicza praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W razie wykrycia postanowienia, które mogłoby naruszać te prawa, nadrzędne zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa.
3. Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Sprzedawca informuje, że korzystanie ze Sklepu nie wiąże się z żadnymi szczególnymi zagrożeniami poza standardowymi ryzykami, jakie mogą wystąpić przy dokonywaniu zakupów w Internecie.
4. Sprzedawca informuje, że wszystkie materiały udostępnione w Sklepie są chronione prawem autorskim. Klient może z nich korzystać wyłącznie w zakresie dozwolonego użytku osobistego. Jakiekolwiek kopiowanie, powielanie, udostępnianie w Internecie lub inne sposoby wykorzystywania tych treści poza zakresem dozwolonym przez prawo są zabronione.
5. Sprzedawca ma prawo wprowadzać zmiany w niniejszym Regulaminie. W przypadku zamówień złożonych przed wprowadzeniem zmian, obowiązuje wersja Regulaminu aktualna w momencie składania zamówienia.